Talve Positiiv 51/2022 on valmis!
On huvitav mõtiskleda, kuidas aja kulg mõjutab fotode sisulist tähendust ja tõlgendamise viisi. Ühiskonna arengu uute spiraaliringide lisandudes ja inimõiguste hääle tugevnedes jääb osa ajaloolisi fotosid paratamatult kinni oma aega, neist saavad oma aja valvurid. Mõned leiavad uue võimaluse, taassünni nüüdiskunstnike teostes, kollaažides või eheda ajastudokumendina näitustel. Milline saatus ootab täna valminud fotokunsti, näitab aeg.
Aleksandr Ivaškevitši psühholoogilised portreefotod on klassikalised ja maagilised. Fotograafi soe ning austav suhtumine avab modelli hinge ja isiksuse.
Peter Fraser pildistas 25 aastat tagasi erinevate kõrgkoolide laborites mehhanisme ja seadmeid. Isikustatud portreefotodena mõjuvad seeria „Deep Blue” (1997) tegelased endiselt usutavate ja väärikatena.
2022. aasta Veneetsia biennaali näitustel uuriti inimeseks olemise tähenduse muutumist ajas ning vastutust meie planeedi ja teiste inimeste ning inimeste ja teiste eluvormide vahel. Anname lühikese ülevaate väljapanekutest, kus käsitleti neid teemasid video- ja fotomeediumi vahendusel.
„Paris Photo 2022” on infotihe kunstisündmus, kus saab näha nii nüüdisfotokunsti kui ka ajalooliste fotode väljapanekuid.
Marko Toomast refereerib David Kohi põnevat teooriat fotograafia tahkest, vedelast ja gaasilisest olekust.
Piia Ruber mõtiskleb oma abstraktses fotoseerias ja videotes läheduse ning abisaaja ja väsinud abistaja rolli üle.
Ülo Pikkov arutleb keha kui templi teemal. Nõelasilmakaameraga tehtud fotoseeria valmis lagunenud Rasina kirikus Lõuna-Eestis.
Fotograafia on oluline salvestusvahend erinevate kujutava kunsti vormidega tegelevatele kunstnikele. Köitekunstnik Tulvi-Hanneli Turo jagab meiega oma „Väikese printsi” köite valmimise lugu.
Raahel ja Kärt on Eesti kunstiakadeemia üliõpilaste kunstitandem. Noored naised räägivad, miks nad koos tegutsevad ja kuidas valmis fotoseeria „Magus elu”.
Fotografiska korraldas Ukraina kunstnike näituse ja müüb nende teoseid e-poes. Ajakirjas tutvustame Vita Buividi kollaaži seeriat „Suvi”.
Prantsuse fotograafi Oswald Wittoweri ja Eesti kirjaniku Tiit Aleksejevi koostöös sündis maagiline fotoprojekt „Kiirgus Laboratooriumi tänaval”, mille eestvedaja oli Prantsuse Instituut Eestis.
*
Esikaane foto: Aleksandr Ivaškevitš. Võõras