Kevade POSITIIV 60/2025 on valmis!
Kevade ajakirjas näeb portreesid fotograafidest, sportlastest ning portreelavastusi austusavaldusena ajale ja füüsilisele kehale. Lisaks analoogfotograafia eritehnikas valminud reisimuljeid, uurimust nutiekraanide sõltuvusest ning mustvalge fotograafia valguse ja varju maagiat. Heidame pilgu nüüdiskunstnike siseilma ja uurime, millised on nende loomeprotsesse käivitavad jõud.
Triinu Soikmets vestleb Riina Varoliga fototeenuse pakkuja läbipõlemisest ja taastumisvõimest, tehisaru abist piltide töötlemisel ja Riina uuest kunstfotoseeriast „Õitsemise aeg”.
Jussi Aalto on pildistanud fotograafe alates 1970. aastatest. Ta on öelnud, et kui mõned koguvad enda lemmikkuulsuste autogramme, siis tema teeb momentvõtteid lemmikpildistajatest näituste avamistelt, loengutelt ja kohtumisõhtutelt.
Ülo Pikkov arutleb, miks fotod on kandilised, kui inimese vaateväli on tegelikult ümar, kergelt pikliku kujuga.
Peeter Sirge jagab Lõuna-Euroopa reisipilte, mis on tehtud fotograafi enda ehitatud pinhole-kaameraga.
Baptiste Rabichon uurib nüüdisaja inimese sõltuvussuhet ekraanidega, kasutades fotogramme ja nutitelefoni digifotograafiat.
Dominique Philippe Bonnet’ mustvalge minimalistlik fotograafia toob vaatajani valguse ja varju kontrastide ning igapäevaelu vaikse võlu.
Lembit Peegli fotod võistlussportlastest on täis emotsioone, kirge ja muhedat huumorit.
Nomaadkunstnike vilgas vaim vajab uute alguste jaoks vahelduvaid loomekeskkondi. Heleliis Hõim osales kunstiresidentuuris Argentinas Epecuéni soolajärve ääres asuvas vee alla jäänud ja nüüd taas välja ilmunud kunagises kuurortlinnas.
Flo Kasearu on üle kümne aasta oma kunstiprojekte läbi viinud Põhja-Tallinnas asuvas endanimelises majamuuseumis. Kevadel avatakse tema uus näitus Kai kunstikeskuses.