Kevade Positiiv 56/2024 on valmis!
Õige hetke tabamine on iga fotograafi jaoks oluline oskus, kuid sama tähtis on hilisem toimetaja pilk, hea huumorimeel ning uute võimaluste nägemise julgus, kui õnnetu juhus piltidele enda näpujäljed jätab. Erik Londi seeria „Tehislooduslikud anomaaliad” (kaanefoto) on lugu õnneliku lõpuga õnnetusest, kui fotograaf avastas, et tema pildifailid on abstraktseks kunstiteoseks kujundanud digitaalne kotermann.
Peter Lindberghi moefotodel on alati esikohal modelli isiksus, fotograaf on osanud hinnata inimeste loomulikku ilu. Tänavuse Pärnu FotoFesti pealkirjaks on „Võta isiklikult”, vestlesime peanäituse kuratoori Kaupo Kikkasega. Juhan Kuusi nimeline Dokfoto Keskus tutvustab pressifotograaf Juhan Kuusi portreefotosid. Ülo Pikkov otsib ja leiab põnevaid seoseid, võrreldes fotograafiat ja ikoone.
Tänavafotograaf Mikk Olli on linnade saginat, autosid ja inimesi pildistanud nii Bostonis kui ka Tallinnas. Priit Loog on jäädvustanud kahe suve vahele jäänud talvist Pärnu randa, mille tühjus ja avarus annab vaatajale uue perspektiivi. Jaapani kunstnik Narihiro Matsumoto on oma loomingus muutnud mere, taeva ja silmapiiri ebareaalseteks mälupiltideks. Liis Lillo loomingu läbivaks märksõnaks on maastikukogemus, ajakirjas näeb tema kujuteldavate kohtade mikroarhitektuuri. Arhitektuurifotograaf Arne Maasik on märkamatult suundunud skulptuurikunsti juurde. Tema installatsioon „Insight” tegeleb olemisvormide lõpmatute variatsioonidega. Arhitektuurimuuseumi näitusel „Tegele olemasolevaga” tutvustatakse Jaapani noorema põlvkonna arhitektide loomingut, kes on eemaldunud vormipõhisest lähenemisest ning eelistavad pigem kogukonna vajadusi arvestavaid ja keskkonnahoidlikke tegevusi.
Olesja Prantsi dokumentaalfotode seeria tutvustab kirglikult hokit mängivaid noori naisi.